mandag den 8. oktober 2012

De første 2 dage!

Hej alle mine læsere

Flyveturen her over fra Billund var fantastik, aldrig i mit liv har jeg fået en bedre service på et fly, vi fik roastbeef med brød og kartoffel salat, vi fik sodavand, vi fik kaffe, vi fik kiks med ost og ja vi fik endda IS! Det eneste jeg kan sige til det er For The Win British Airways!

Nå men da vi så landede fik vi vores kufferter og skulle så ringe til en gut der skulle samle os op, han kom så efter 30 min, vi var landet lidt tidligere end planlagt.

Han kørte os så den 1 time og 20 min vil jeg tro turen tog, til B&E i Rotherham hvor vi blev hentet af vores værts familier og fik udleveret en telefon og ting til bussen.

Vi bliver så indkvarteret hos en Ms Sandra Greatorex som har et ganske nydeligt hus i Doncaster hvor jeg har fået et værelse med en trekvarter seng på ca 12 kvadrat meter.

Mit Værelse


Og Renes Værelse



Og minsandten om jeg ikke har en Teddy på min seng! 



Hun er ganske flink med nogen få regler.

1. Man må senest komme hjem kl 00.00

2. Man må ikke medbringe piger med hjem!

3. Ødelægger man noget skal man betale for at få det erstattet.

Hvilket lyder ganske fair.

Vi får så snakket om at vi skal tage med en Bus der hedder X78 som var ikke så langt fra hendes hus (1km) der fra.

Vi skulle så skifte bus i Rotherham Interchange, på vores papir stod der vi skulle tage bus 69 fra platform B2. Men det var der vi kom ind? 

Så vi kiggede os lidt rundt og fik så øje på at det var B3 den bus gik fra, så vi ventede i 15 min på bussen og smuttede så ind i den.

Også begyndte det at gå galt, vi havde ingen ide om hvor vi skulle stå af henne?! Hun havde ellers peget på bus stoppe stedet da vi kørte fra B&E om aften men det var jo mørkt så vi registered ikke nok til at se hvor vi skulle af, da vi så er rimlig sikker på vi er kommet for langt med den her bus står vi af og ringer til de andre der så får smset os et nummer til en taxa, vi ringer så og siger hvor vi er henne, det viser sig så at vi er kørt ca 3.2 miles for langt. så tilbage med os igen.

Vi kom så 15 min forsent men de var meget forstående og det var bare iorden.

Vi blev så introduceret til dem alle og det ganske ubemærket.

Så skulle vi jo havde frokost, dette havde Sandra smurt til os inden vi tog afsted, i den var en og halv bolle med ost og skinke, en kit kat bar, og et æble.

Det er ikke nok til et par gode danske drenge som mig og René så det blev hurtigt spist, da vi så ser hvad Søren og Christian Hansen har fået med så bliver jo helt WHAT!! Jeg mener det var 2 sandwich boller, 3 forskelige snack Bars, 1 pose chips, også et eller andet frugt, misundelse bredte sig gennem lokalet hehe.

Da vi så var færdige med det mad skulle vi hører om Bloodhound SSC projektet, det er et projekt der går ud på at de vil slå rekordten som det hurtigste land baseret køretøj og opnå en hastighed på 1000 mph. eller 1600 km/t.

Selve brandstofs motoren der skal pumpe brintoverilte ind i den Hybrid rakat der er på køretøjet er en 850 hp F1 motor!

Den flytter 1 ton brandstof på 17 sekunder!

Dem der har lyst til at tjekke det ud kan se på denne hjemmeside http://www.bloodhoundssc.com/

Da vi havde hørt om det skulle vi bygge modeller i pap af Bloodhound og se vis model der kunne køre længest hvor driv kraften var en ballon med et sugerør som dyse.

Kun 3 nåede til den anden ende af vores lille bane på 2-3 borde 

Nogen stod stille andre kørte bare ikke lige ud og kørte af banen, det var nu meget sjovt.

Da vi så var færdige med  B&E og fik sagt tak for i dag tog vi ind Meadowhall Shopping Center, det var mega stort, Kolding stor center gå hjem og vug. Vi fik lidt og spise der også tog vi ellers hjem der fra.

Og ja denne gang var det offentlige system ikke noget problem længere.

Nu har vi så lige fået Kogt Kylling med kartoffelmos med ærter, broccoli, blomkål, gulerødder, alt sammen kogte grøntsager. med en slags sky sovs ganske udemærket.

Nu vil jeg se lidt dokumentar også ellers kalde det for i dag.

Følg med imorgen når vi skal til Kelham Island Museum som er et industri museum i Sheffield.

Cheers Mates!


Ingen kommentarer:

Send en kommentar