tirsdag den 23. oktober 2012

19-20-21-22-23 Okt

Goddag alle mine læsere!

Den 19 Oktober.

Om selve dagen mødte vi på Steve Potts kontor hvor vi håbede at vi skulle havde Delcam.

Desværre havde Richard Grimes et møde så mig og René røg ned i Tool room hvor jeg sammen med en gut plansleb de hærdet matricer inden de skulle over i bearbejdningscenteret og fræses ud til endelig mål.

Da dagen var slut tog vi hjem og desværre fik René det dårligt inden vi skulle afsted til Fodbold kamp, så han måtte desværre blive hjemme.

Jeg mødte med Søren og Christian Hansen i Doncaster og vi kørte sammen indtil Meadowhall hvor vi mødte med Jesper Kvistgaard, Christian Hillersborg og Johan. Vi tog så sporvognen ud til stadion hvor Sheffield Wednesday og Leeds skulle spille.

Hold da op en kamp! Atmosfære var helt fantastisk og man blev helt revet med!

Desværre ende kampen i lidt af et ragnarok, en leeds fan løb ud på banen og slog Chris Kirkland som er Sheffield Wednesday målmand i hovedet, han løb så ind mellem fansne igen, derud over hev de 200 stole af tribunerne og de fik også brandt en pub ned efter kampen! 

En ting er sikker, tror at vi alle tilstede kunne tilskrive os at være blevet halv Sheffield Wednesday fan og fik jeg chancen igen tog jeg helt sikker ind og så en kamp her over, der er en helt anden stemning end på et dansk stadion.

Efterfølgende tog vi sporvognen som var fyldt! Jeg mener vi stod som sild i en tønde! ind til West Street hvor vi fik en pint inden vi tog hjem, jeg tog med Christian Hillersborg og Johan fordi der ikke var tider der passede til at kunne tage afsted hjem til Doncaster.







20 Oktober.

 Mig, Jesper, Johan Christian Hansen og Søren havde besluttet os for at tage til Manchester så kl 10 mødtes vi i Sheffield hvor vi så tog toget mod Manchester hvilket tog lidt over en time, desværre var toget frygtelig over fyldt så vi stod ret tæt og måtte stå hele vejen op.

Men da vi endelig nåde frem var det virkelig en flot by!

Vi besøgte et kæmpe fodbold museum som var virkelig spædende at se!

Vi fik så noget at spise på en restaurant og det var rigtig godt mad dog i den lidt højre end i forhold til Sheffield.

Vi gik derefter bare rundt og var inde på 5 forskelige puber for at finde et sted hvor vi kunne se Manchester United mod Stokes, men det tog lidt tid før vi fandt en pub vi kunne se kampen og det var helt utrolig som der var proppet med mennesker der skabte en fantastisk atmosfære!

Vi kiggede derefter rundt og besluttede os for at tage hjem også lige friske os op inden vi nu med en nu frisk René og Christian Hillersborg tog ind på en pub kaldt The Bankser Draft og fik noget at spise inden vi tog videre og undersøgte nattelivet.





21 Oktober.

Hele dagen slappede mig og René bare af mens Sandra lavede aftensmad hvilket smagte rigtig godt.

Ikke rigtig det helt store der.

22 Oktober.

Mig og René mødte på Steve Potts kontor hvor efter vi sammen gik ned til Tool room og skulle stå og få en introduktion til deres Hitachi Seiki Hitecturn ST20II som kørte en fanuc baseret Dialog programmering me Hitachi Seikis egen interface, ganske simpel og ikke det helt store i det.

Efterfølgende skulle jeg sammen med Richard Grimes programmer et sæt matricer som jeg ville gøre det!

Det resulterede i at hans tid fra 2 timer og 23 min gik ned på min tid på 35 min denne tid er dog hvad Delcam siger og passer næsten aldrig fordi den ikke er sat på til at køre ildgang fuldt ud.

 Men han var imponeret vis det virker!

Vi var også oppe i deres design stue hvor vi fik en gennemgang af hvad de laver og hvordan de tester deres designs og hvad de stiller til krav som var helt vildt spædende! 

Dagen var færdig da vi havde programmeret det og vi tog hjem og fik en dejlig omgang Ris med noget kylling i Tomat sovs.



23 Oktober.

I dag mødte vi på Steve Potts Kontor hvor vi var sammen med Steve var ude og se på en problem stilling med nogen håndtag de skulle havde afmonteret som var forkromet.

Efterfølgende fik vi en forklaring på et nyt materiale kaldt Eco brass, det er en ny slags messing de frem over skal bruge til at producere alt det der skal i kontakt med drikke vand fordi Arnold Schwarzenegger da han var guvernør for Californien fik et forslag igennem om at der ikke måtte være bly i noget materiale der skal i kontakt med drikke vand, det giver dog en masse problemer at fjerne bly fra standart 60/40 messing fordi det får skære egenskaber som rustfri stål! Hvilket gør alle de tekniker man normalt bruger for at bearbejde messing kan smides ud af vinduet og man så må starte forfra.

Vi tegnede efterfølgende et par emner i Solidworks og fik en forklaring på div test som de skulle til at fortage som jeg ikke kan gå i detaljer med.

Vi fik efterfølgende fri og nu sidder vi og ser Top gear!

Følg med imorgen hvor vi forhåbenlig skal køre vores program!






  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar