fredag den 12. oktober 2012

12 Oktober

Goddag alle læsere.

I dag var vi ude og se på AMRC i Sheffield og jeg kan kun sige det var en kæmpe, kæmpe, KÆMPE! Skuffelse.

De har 3 afdelinger. lærlinge afdelingen, deres Nuclear afdeling og deres AMRC afdeling.

Vi fik set lærlinge afdelingen, der var 5 Haas cnc maskiner, de var ikke noget særlig bare standart, så var der  manuel maskiner. en STAR SR-20III og en Mitsubishi tråd gnister.

I lærlinge afdelingen måtte vi allernådigst tage billeder i de 5 minutter det varede indtil den store boss kom og skulle havde taget presse foto der inde så måtte vi ikke længere og ellers var alt andet OFF LIMITS med hensyn til billeder, det kan jeg også godt forstå da det er der Boeing og Rolls Royce tester deres nye dele, men vi måtte ikke engang tage billeder af bygningerne uden for, ikke engang af et skilt hvor der stod hvor vi var.

Grunden til det var en kæmpe skuffelse kommer nu

Vi havde forstået det sådan at vi ud over billeder måtte se det hele, se de nyeste af de nye maskiner i AMRC afdelingen køre og se igennem ruden osv, det samme over i nuclear afdelingen, men det eneste vi gjorde var at stå på en balkon 7-10 meter over jorden af det hele og bare glo oppe fra og ikke se noget som helst ud over det.

Det var virkelig ikke det jeg havde regnet med.

Jeg går virkelig op i CNC maskiner og følte til en start jeg var i drømmeland bare for at finde ud af at det var off limits at kigge ind i maskiner.

Der stod alt det nye grej fra henholdvis, Hermle, Mori Seiki, WFL, Makino, MAG Cincinatti.

Også måtte vi ikke engang se ordenligt på dem! Specielt Hermlen og WFLen havde jeg set frem til, men sådan skulle det ikke være.

Men de 4 billeder jeg har fra lærlinge afdelingen som vi fik lov til at tage skal i ikke snydes for selv om det er alt for lidt.





Efterfølgende blev vi sat af ved Meadowhall hvor vi fik en bid og spise og gik lidt rundt, vi tog derefter sporvognen til Sheffield hvor vi tilbragte et par timer inden mig og René tog hjem til Sandra hvor vi skulle have Chilli Con Carne med ris og vi fik endda budding til dessert.

Ellers har vi bare slappet lidt af i dag.

Der er blevet uploaded film på min youtube kanal så se dem endelig, resten af billederne for i dag vil være at finde her.

https://plus.google.com/photos/105697630273716995860/albums/5798526829139963313?authkey=COi-4uiUuoyQYA

Følg med imorgen hvor vi har planer om at tage ind til noget der hedder Vally Centertainment!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar